තුටු පඩුරු
ඉර බැසගෙන යන දසුන මුහුදු වෙරළක ගල්පර මත හි`ද නරඹන විට එය මොනතරම් නම් සොදුරු වූ අත්දැකීමක් ද? මුහුදු ජලය සිපගෙන එන සුළං මාරුතයේ සුළං රැුලි අප ගත පමණක් නොව සිත ද කුල්මත් කරන්නේ මනසෙහි පවත්නා සියලූ විඩාවන් දුරලමිනි. එය කොතරම් නම් ආශ්වාදජනක සිතිවිලි අප ගතට සහ සිතට ජනිත කරන්නේදැයි වචනයෙන් විස්තර කළ නොහැකි තරම්ය. ලැබුවා වූ කෙටි විවේකය තුළ මෙසේ සිතමින් සිනි`දු වැල්ලෙහි කෙටි පියවර තබමින් සක්මන් කළ කසුනිට එක්වර ම යමක් තම පාදයෙහි ඇ`ගිලි අතරෙහි තදින් දැවටුන නිසාදෝ ඇය එදෙස බලන ලද්දේ නිරායාසයෙනි. එවිට ඇයට දැකගතහැකි වූයේ හරි අඩකටත් වඩා භාවිතකොට අත්හැර දැමූ පැන්සලයකි. ඇය එය අහුලා ගැනීමත් සම`ග ඇයගේ මතකය ද බොහෝ ඈතට දිව යන්නට විය.
ඇයට එක්වර ම සිහිවූයේ ඇයගේ පාසල් කාලයයි. සිප් සතර හදාරන්නට පාසලට ඇතුළත් වූ දා පටන් ඇය ගත කළ ජීවිතය ඇයට සිහිපත් වූයේ සිනමා පටයක රූප රාමු පෙළගැසෙන්නාක් ලෙසිනි. ඇය සැබවින් ම ඉතා දිළි`දු දැරියක් වූ නමුත් ඇයගේ අධ්යාපනයට අගහි`ගකම් ඇති වන්නට ඇයගේ දෙමව්පියන් කිසිවිටෙකත් ඉඩක් තැබුවේ නැත. සියලූ බාධක මධ්යයේ වුව ද කසුනි තම පාසල් වැඩකටයුතු සිදුකරන ලද්දේ කෙදිනක හෝ විශ්වවිද්යාල වරම් ලැබ ඉහළ ස්ථරයේ රැුකියාවක් කිරීමේ අරමුණිනි. දෙමව්පියන් හැරුණුකොට ඇයට උපකාර කළ එක ම හිතමිත්රයන් වූයේ පාසලේ ගුරුභවතුන්ය. බොහෝ අවස්ථාවල දී ඔවුන් වඩාත් සෙනෙහසින් කටයුතු කරන ලද්දේ පාසලේ දරුවන් ද ඔවුනගේ ම දරුවන් ලෙස සිතමිනි. කිසිවිටෙකත් ගුරුමුෂ්ඨියක් තබා නොගත් ඔවුහු දරුවනගේ අභිවෘද්ධිය පමණක් ම පැතීය. ඉතා ගෞරවණීය ලෙස සාකච්ඡුාවට සැමවිට ම බ`දුන්වියයුතු භූමිකාවක් ලෙස මෙම ගුරු වෘත්තිය හැ`දින්වුවහැකි වුවත් එය සිදුවන්නේ ඉතා අල්ප වශයෙනි.
අතීතයේ ශිෂ්යයින් විසින් තක්සලාවට ගොස් ශිල්ප ඉගෙන ගැනීම් සිදුකරන ලද්දේ දිසාපාමොක් ආචාරීහට මෙහෙවර කර දෙමිනි. අනතුරුව අධ්යාපනය නිමාකර පිටව යන සිසුන් තම ආචාර්යවරයාගේ සිත සතුටට පත් කිරීම ස`දහා තුටු ප`ඩුරක් ද ලබා දෙති. එකළ එසේ සිදුවුව ද මේ වන විට එම ක්රමය හාත්පසින් ම වෙනස් ව ඇත. වත්මනේ දී පාසලින් අධ්යාපනය හො`දින් හදාරා ඉහළ වෘත්තීන්ට යන ශිෂ්යයින් තම ඉලක්ක කරා ගිය කළ තමාට ශිල්ප ලබාදුන් ගුරුභවතුන් සදහටම අමතකකොට දමන්නේය. මගතොටක දී හමුවුව ද නොදැක්කා සේ ඉවත බලා යනුයේ නන්නා`දුනන අය ලෙසිනි. එහෙත් එම අවස්ථාවල දී වත්මනේ සිටින තත්වයට පැමිණීමට උපකාර කරන ලද එම දිසාපාමොක්වරුන් සම`ග එක් වචනයකුදු හෝ සිනහපිරි මුහුණින් කතා කළේ නම් දෙමව්පියන් අපගේ සාර්ථකත්වය දැක සතුටුවනවා සේම ඔවුන් ද අප සිටින ස්ථානය දැක ඉතා නිර්ව්යාජ ව සතුටුවනවා නොඅනුමානය.
එකවිට ම ඇද හැලෙන්නට ගත් වර්ෂාව හේතුවෙන් කසුනි තමා නිමග්න ව සිටි කල්පනා ලොවෙන් පියවි සිහියට එළඹියාය. ඒත් සම`ග ම ඇය යුහුසුළු ව පාර අයිනෙහි නතරකොට තිබූ තම මෝටර් රථය වෙත ඉක්මණින් දිවගොස් හි`ද ගත්තාය. නමුත්, වෙරළෙහි තිබී හසුලාගත් අඩක් අවසන් වුණු පැන්සල තවමත් ඇයගේ අත්ලෙහි ම ගුලිකොට ගෙන සිටියාය. ඇය තම අසුන මදක් පිටුපසටකොට වැතිර හි`ද වර්ෂාව අතර නැවත කල්පනාවෙහි නියැලිනි. ඇය මේ වන විට වෘත්තියෙන් දිසාපතිවරියකි. පාසලෙන් ඉවත් වූ දා සිට මේ වන තෙක් ඇය තම ගුරුවරුන් අමතා ඇත්තේ උසස් පෙළ සමත් වූ කාල සීමාවෙහි ප්රතිඵල දැන්වීම ස`දහා පමණි. තමාගේ අතින් ද මහත් වූ වරදක් සිදු වූ බව ඇයට කෙමෙන් කෙමෙන් පසක් වන්නට විය. ගුරු උපහාර දිනය ද පසුගිය ඔක්තොම්බර් හයවනදාට යෙදී තිබුණමුත් ඇයට ඒ ගැන විශේෂයෙන් යමක් නොදැනුණි. එහෙත් මෙම පැන්සල් කොටස ඇයට විශාල ජීවිත පාඩමකට මුලපිරුවා ලෙස දැනුණි.
ඇය තම මිතුරියකගෙන් පාසලේ උසස් පෙළ පන්තියෙහි ගුරුභවතුන් කිහිපදෙනෙකුගේ දුරකථන අංක ලබාගෙන ඉන් එක් ගුරුවරියකට ඇමතුවාය. අනෙක් පසෙන් සිහින් වූ කටහ`ඩකින් කතා කරන්නේ කවුදැයි විමසනවාත් සම`ග තමා උසස් පෙළට පෙනීසිටි වර්ෂය ස`දහන් කරමින් තමා කසුනි බව පැවසීය. ඇයට දැනුණේ මහත් පුදුමයකි. තම ගුරුභවතුන්ගෙන් වෙන් ව සිට බොහෝ කාලයක් ගතවුව ද ඔවුනට ඇය ව මතකයේ රැු`දී තිබුණි. මේ වන විට ඔවුන් විශ්රාම සුවයෙන් දිවි ගෙවූ අතර කසුනි සමාජයේ සිටින ස්ථානය පිළිබ`ද ඇසූ විට වඩාත් සතුටුවුණු ආකාරය සේම එය ඇසූ ගුරුතුමියගේ කටහ`ඩ මදක් බිදුණු අයුරින් ද ඇය වටහා ගන්නා ලද්දේ තමා ඇයගේ සුවදුක් විමසීමට ගත් ඉතා කුඩා දුරකථන ඇමතුමකින් වුව ද ඇය කෙතරම් සතුටුවූවා ද යන්නයි. එය වැටහුණ කසුනිගේ දෙනෙතින් ගලා ආ ක`දුළක් දෙකොපුල් දිගේ බේරීවිත් තම අත්ලෙහි ගුලිකොට ගෙන තිබූ වෙරළෙහි තිබී හසුලාගත් පැන්සලට පතිතවිය.
ලස්සනයි චතූ
ReplyDeleteThanks lucky...
Deleteලස්සන ගෙත්තමක් ...
ReplyDeleteThanks disna akke...
DeleteGood luck dr
ReplyDeleteThanks dr...
DeleteLassanai
ReplyDeleteThank u...
DeleteNice one!
ReplyDeleteThank u Anushka...
Delete